OVER SIMPLY


IBC Simply creëert en levert al meer dan 25 jaar kwaliteitsproducten.

Het zijn experts en vernieuwers op het gebied van smaak.

Het is een Brits bedrijf, dat internationaal een reeks producten produceert, verkoopt en distribueert voor de foodservice-industrie.

DE CULTUUR VAN SIMPLY IBC

Het is een familiebedrijf, met vader en zoon aan het roer, ondersteund door hun fantastische team, dat op twee locaties werkt om te voorzien in alle food service behoeften als het gaat om dranken, bakken, ijs en desserts.

Ze zijn terecht erg trots op de producten die ze produceren en distribueren. Van het perfectioneren van hun recepten die resulteren in heerlijk smakende producten tot het tevreden en gemotiveerd houden van hun teams. 

 

HUN PRODUCTEN
Zij streven ernaar dat hun producten de beste op de markt zijn.

Het creëren van kwaliteitsproducten is het resultaat van een team dat hard werkt om de juiste ingrediënten te vinden, het juiste recept te ontwikkelen en alle producten rigoureus op smaak te testen voordat ze op de markt worden gebracht.

Alle ingrediënten worden zorgvuldig ingekocht en ze streven ernaar om waar mogelijk duurzame ingrediënten te gebruiken, naast natuurlijke smaak- en kleurstoffen als het product dat toelaat.

Bijna al hun producten worden in het Verenigd Koninkrijk geproduceerd en vele zijn goedgekeurd voor vegetarisch of veganistisch gebruik en geschikt voor halal. 

HET VERHAAL VAN SIMPLY


1992
Sheldon Flax, de oprichter en directeur, ontdekte een concept dat in die tijd in het Verenigd Koninkrijk nog niet algemeen bekend was - gearomatiseerde koffiesiropen. Nadat hij deze siropen had getest bij een koffiekar bij een drukke toeristische attractie, vond hij het een geweldig idee om snel en gemakkelijk gearomatiseerde warme dranken te maken. Dus legde hij de distributierechten vast en begon zijn reis om gearomatiseerde siropen in het Verenigd Koninkrijk te introduceren.

 

1993
Als resultaat van Sheldon's nieuwe ontdekking, werd The American Beverage Company geboren. De siropen waren een hit op de Britse markt, ze leverden ze met succes aan grote koffieketens in het Verenigd Koninkrijk. Het duurde dan ook niet lang voordat het assortiment werd uitgebreid met warme chocolademelk, ijsthee, Topping Sauces en meer.

 

2004
De vraag groeide naar Italiaanse producten zoals biscotti en wafels, plus machines en toebehoren, dus lanceerde Sheldon de Italian Beverage Company.

Later dat jaar werd de American Beverage Company samengevoegd met de Italian Beverage Company.

 

2008

En daarna na verloop van tijd werd hun eigen assortiment siropen geproduceerd, Simply Syrups. Door een eigen assortiment te produceren, kregen ze meer controle over smaken en smaakprofielen. Nu produceren ze bijna al hun producten zelf, zodat ze kunnen voldoen aan de behoeften, eisen en verwachtingen van de klanten.

Het merk Simply was een succes, vooral internationaal, dus het duurde niet lang voordat de siropen werden gevolgd door Simply Sauzen, Simply Smoothies, Simply Frappes, Simply Hot Chocolate en nog veel meer. zij leveren een ongeëvenaard assortiment om tegemoet te komen aan de steeds veranderende foodservice- en consumentenmarkt.

 

2019

In 2019 besloten ze dat ze meer synergie nodig hadden tussen hun bedrijfsnaam, Italian Beverage Company en hun klantgerichte merk, Simply. Ze hebben het merk opgefrist en heten nu IBC Simply.

Terwijl ze elk jaar blijven groeien, streven ze er nog steeds naar om hun gerenommeerde klantenservice en ethos te behouden.