Bonnie van Poortvliet, founder Gosling Coffee, is gestart vanuit haar hart, en zag dat het anders moet en kan in de koffie-industrie!

 

Wij zijn Gosling Coffee. Wij leveren duurzame koffie, rechtstreeks bij de boer ingekocht, aan bedrijven en organisaties.

 

Onze missie is koffieboeren een leefbaar inkomen verschaffen en toekomstperspectief bieden aan de huidige en volgende generaties.

Hoe we dat doen? Wij verkorten de koffieketen door middel van directe handel (beter bekend als direct trade). Daarnaast betalen we de boeren een eerlijke prijs. Hierdoor verduurzamen we de keten en kunnen we een betere kwaliteit koffie aanbieden, en dat proef je. Want van goede koffie wordt iedereen beter.

Awesome coffee, happy farmers!

 

 

EERLIJKE PRIJS VOOR DE BOER

In 2011 startte Bonnie als barista in één van de eerste ‘specialty’ koffiebar in Amsterdam en werd hier verliefd op koffie. Na drie jaar begon ze zelf met het branden van de koffie voor deze koffiebar. Dit was in hetzelfde jaar dat de prijs van koffie op wereldmarkt begon te dalen. Zo sterk zelfs, dat de ‘C-market price’ (de prijs die de industrie betaalt voor koffie) onder de kostprijs van de koffie kwam te liggen. Bonnie volgde deze ontwikkeling op de voet en bij elke groene koffiebonen importeur waar ze kwam stelde ze steevast dezelfde vraag: ‘hoeveel ziet de boer hiervan terug?’. Niemand die haar vraag wilde of kon beantwoorden. Bonnie schrok hier zo van, dat ze besloot het zelf te gaan doen. In 2016 reisde ze voor het eerst af naar Oeganda. Hier ontmoette ze de boeren van Bukonzo Joint, de coöperatie waar we tot op de dag van vandaag nauw mee samenwerken.

 

IMPACT MAKEN

Naast onze direct trade zorgen wij voor educatie en advies ten behoeve van de boeren en hun families en investeren we, samen met onze ambassadeurs, in sociale projecten. We helpen ze om de kwaliteit van de koffie te verbeteren, verspilling van koffiebessen te verminderen en op een duurzame manier met de grondstoffen om te gaan.

 

 

LEKKERE KOFFIE

We zijn blij met de impact die we maken; we willen natuurlijk ook gewoon de lekkerste koffie leveren. Zonder dat de klant de hoofdprijs hoeft te betalen voor kwaliteitskoffie. Kortom: door het drinken van één kopje koffie maak je al direct impact en dat maakt dat iedereen in de koffieketen met een glimlach op zijn gezicht aan zijn dag kan beginnen.