Voor de derde keer op rij heeft 101Caffè de prestigieuze INSEGNA DELL'ANNO (SIGNA VAN HET JAAR) prijs gewonnen, in de rest van Europa bekend als "Beste detailhandelaar van het jaar".

"Wij stoppen de beste koffiesoorten van Italiaanse ambachtelijke branders in pods en capsules voor alle koffiemachines en moka potjes"

101Caffè selecteert ambachtelijke branders van het noorden tot het zuiden van Italië en hun beste koffiesoorten, waarmee zij exclusieve melanges voor hun klanten creëren, met respect voor de traditie van recepten en brandmethoden die typisch zijn voor het gebied.

 

 

101 Caffè Srl is BIO-gecertificeerd, omdat het als bedrijf en als gecontroleerde toeleveringsketen aan alle eisen heeft voldaan: van productie tot opslag.

 

101 Caffè Srl is ISO 9001 gecertificeerd voor het kwaliteitsbeheer van alle bedrijfsprocessen en dus van het product en de service, gericht op maximale klanttevredenheid.


Onze geschiedenis - Van passie naar idee, van idee naar bedrijf

2010

Het idee is geboren
Observatie van een bloeiende markt, gedomineerd door een Zwitserse multinational, en de wens om espresso zijn Italiaanse moederschap terug te geven: dit zijn de fundamenten waarop de 101CAFFE' concept store werd geboren, geleid door de visie van zijn schepper, oprichter en CEO Umberto Gonnella.


2011
Experimenteren
Het eerste proefpunt, dat bij Wet 129/2004 verplicht werd gesteld, heeft een jaar lang alleen met het bedrijfsmodel geëxperimenteerd, met van meet af aan zeer positieve resultaten. Dit gaf het startsein voor de lancering van de 101CAFFE' franchise.


2012
De eerste franchisewinkels
Na de eerste Franchising Show in Milaan, werden de eerste 101CAFFE' franchisenemers geboren. Sommigen openden, na verloop van tijd, tot 5 winkels.

 

2017
De eerste opening in het buitenland
De expansie over de grenzen heen begon in het land van onze "buren": Zwitserland, de thuisbasis van 's werelds populairste wereldwijde merk van industriële geportioneerde koffie.

 

2018

Het merk bereikt zijn eerste belangrijke mijlpaal: 101 winkels in Italië en in het buitenland.
De verkooppunten worden steeds efficiënter, mede dankzij een moedermaatschappij die gestructureerd en doeltreffend steun en diensten verleent in elk aspect van het bedrijf.
Nocciolino wint de prijs "Il Mio Prodotto del Cuore" in de categorie koffie.

 

2019
Buitenland en onderscheidingen
"Sign of the Year" favoriete product 2019-2020
Italië blijft de norm bepalen met zijn verkooppunten en de eerste duplicaties beginnen ook in het buitenland.

Concrete erkenning van consumenten, die 101CAFFE' in slechts één jaar twee zeer belangrijke internationale prijzen toekennen: "Il Mio Prodotto del Cuore", gewonnen door NAPOLETANO koffie uit de Premium lijn, en "Sign of the Year", die in de categorie "Tutto Caffè" 101CAFFE' als winnaar aanwijst en Nespresso® verslaat in de beoordelingen van consumenten.


2020
Een nieuwe onderscheiding van klanten
"Sign of the Year" 20-21 101CAFFE'
Als 2020 in de geschiedenis van de mensheid bekend zal blijven staan als het jaar van de Covid-pandemie, zal het bij 101CAFFE' herinnerd worden als het jaar van de grote uitdagingen.
Nieuwe openingen in de zwaarst getroffen gebieden en geweldig teamwork van het netwerk dat, dankzij nieuwe technologische hulpmiddelen en met voorbeeldige toewijding, hun klanten nooit hun koffie heeft laten missen.
En opnieuw hebben de Italiaanse consumenten ons beloond: Gran Milano-koffie is "Mijn product van het hart" en het 101CAFFE'-bord is "Sign of the Year"2020-2021" in de categorie "Tutto Caffè".